Pages

Jan 7, 2012

Victorinox’s 1TB Flash Drive Makes It Easy To Lose a Thousand Gigabytes

You might think they only make knives, but Victorinox also makes some of the best flash drives on the market (they're certainly my favorite.) They're well-built, extremely fast, and in a few days might be available in one terabyte capacities.

Yeah, you read that right. One terabyte! In addition to more storage than you'll ever really need hanging on your keychain, the USB 2.0/eSATA II drives will include 256 bit AES hardware/software encryption, and what appears to be a built-in monochrome LCD display. Presumably providing details on the drive contents, and available capacity.

Of course what would a product from Victorinox be without some added functionality? So it looks like the drive will come in a version packing a knife and scissors, and one free of bladed tools so you don't have a terabyte of data confiscated by airport security. Availability should be unveiled once CES officially opens in a few days, including what will probably be a very hefty price tag.

15 comments:

The Piggie said...

These look impressive, and snazzy! I can't believe how much this comes with, but I can only imagine the price, and I think I'd rather just have a 1TB external hard drive.

Baur said...

haha I like the title. yea i'd be afraid to loose that much data. I always keep my stuff backed up 3 times in case the first backup fails I wont only have 1 left :)

Kilsr said...

Holy balls, i need one. i have an 8 gig and i thought that was a lot. proved how much i get out

Rustysoutdooradventures said...

did I read that right? One TB, encryption, AND it looks like and basically is a tiny usb ? I gotta get me one of those! Or three!

Stormylol said...

Omg, DO WANT

The Offender said...

A knife I could transport large amounts of high definition porn on? My god what a time to be alive.

YeamieWaffles said...

That's so cool how they can pack all that information into such a tiny thing, it's absolutely insane. I'd like one of these, but then I know I'd lose it in a heartbeat so I'll stay away! Besides, I'm sure they'll definitely be terribly expensive too, haha.

R said...

Sounds great.

CodingAndHacking said...

1TB, and so small...
Black magic i tell you, BLACK MAGIC!!

Cal said...

sweeet!

Vulcan Raven said...

I so want one of these

Atley said...

HOLY CRAP! 1 TB of data?!?!? that thing would hold more then my current computer hard drive! To think, I was considering getting a second hard drive for all my pictures, PSH, Ill just get a Flash drive and plug that into the back of my computer. just not one with knives... not very practical

G said...

1TB...jesus that's a crazy amount of storage for a flash drive

Lord Phrozen said...

1 TB?! Holy electric batman that's huge! That flash drive could store data equal to 3 of my internal hard drives. (500GB + 250GB + 250GB)

Nope said...

Oh god that's going to cost a lot, for my own good I'm now purging the existence of this from my memory.