Pages

Sep 21, 2010

Michael Jackson, The Online Game

Planet Michael is a massively multiplayer online game devoted to the music and life of the late Michael Jackson. No, this is not a joke.

"We put a focus on something that will truly allow fans to immerse themselves in a Michael Jackson-like universe or music-video-like world and interact with each other and then go on adventures and do gameplay stuff and socialize," Josh Gordon of developer SEE Virtual Worlds tells USA Today.

The game will feature areas based on songs like Beat It and Smooth Criminal. Players won't use violence on quests, but dancing.

Planet Michael is a free-download that claims to be "The Ultimate Michael Jackson Online Game." (Isn't it the only Michael Jackson online game?) Planet Michael is aimed at players 13 years-old and up. That is not a joke, either.
'Planet Michael' will let players build virtual Jackson worlds.

72 comments:

LoneIslander said...

Welp, I'm quitting WoW

Savage Nugget said...

LOLWUT? :D

Cris said...

lol ^^

Mantooth said...

....wat?

miecak said...

They need to let it go now. This is getting silly.

Skunkfunk said...

OMGWTFBBQ, this is crazy xD

They have to stop milking that cow :/

Indie0987 said...

GTA:MJ?

Deep Thought said...

Holy shit I'm actually going to try this.

Mr. Black said...

That's very cool! :)

Mr. Black said...

That's very cool! :)

vibe said...

ahh man

ShredGuitar said...

Haha, cool!

whatisthisidonteven said...

This is the most amazing blog.

BLUERAD said...

Haha I remember back in the day playing a Michael Jackson game for the Sega Genesis. I can't believe they're making this now...

Interesting fact though: Michael Jackson has made hundreds of millions of dollars... After his death

David said...

Nice :d

Oscar said...

lovin it

Drackar said...

I wonder if they include a day care or something?

Red Baron said...

that looks ridiculous

Silly Old Bum said...

aw..purple?!..

David Davidson said...

The potential for trolls here is unbelievable.

Lewis Candler said...

that was crazy

Stav88os said...

Cool Story Bro!

TSFan said...

::scratched head::

lancerevil said...

Interesting!

polyhexanide said...

do you get to rape?

Harry said...

Lol :S

shirou said...

lifehackguy supports your blog..

Nigma said...

awesome lol

Trashcanman said...

BUYING RIGHT NOW

doingitwrong said...

lmao wow this is hilarious...


... i'm playing it.

Splash87 said...

This shall be the greatest game ever created!

Johnn said...

So how dot they handle the child molestation in this game?

RiverKnyle said...

Woah woah woah, back the fuck up.

A Michael Jackson

Online game.

I'm dropping out of college so I can play this.

David R said...

wow they just wont let this guy die

Dilly Skates said...

wtf? thats crazzzzzzzzzzzzy

- Enfermo - said...

Nice post! :)

g15 said...

cool post!

David said...

I just don't see what everyone's infatuation with Michael Jackson is.

B.Bell said...

It makes me mad this exists.

applecider said...

people trying to make money off a dead guy. sigh.

Autumn said...

I don't know about you guys but I've found 'my' new time-dump.

Mutefox said...

I believe they actually made a Michael Jackson game for Sega or some other old bumfuck system, in which you defeated enemies with dance moves. Turning the concept into an MMORPG is just...augh

AdPlusCommunications said...

Haha, I love MJ! RIP BUDDY!

Naj said...

hahaha! crazy game!

Mitsuru said...

I'll pass on that one...
anyway, just showing some love :)

mitsuruchan12.blogspot.com

Ilikestuff said...

lol holy shit thats fucking awful

Skutt Panda PO said...

MJ world?:) intresting :))))

Gangrenous said...

mmo of the century
check my blog if you are politically minded it may expand your concerns on globalism

FBF said...

I have no words... just terrible... and jamon!

ForeverAlone said...

All kinds of awesome.

Still, pretty sure it'll suck.

Mc Uncool said...

THEY DO'TN REALLY CARE ABOUT UUUUS!

Mr. Smith said...

wow.. they'll make anything for a buck..

arnyke said...

i like your post;)
supportin you;)

Michele said...

...what??O_O

modest crisis said...

HAHAHAH WTF

Dr. Phun said...

You gotta be kidding me..

Djoni Vejn said...

its weird

robj92 said...

"immerse themselves in a Michael Jackson-like universe" - Well I don't know about you guys; but I am sold.

x said...

fire up those servers!!

lolwut?

Muhunty said...

showing some luv.

Nona said...

cool post

Hitman said...

great post!

blue syzygy said...

what the hell. though it could be fun if done like a rhythm game. is this legit?

Kevorkian said...

I already said this on another blog, this is just plain dumb and stupid.

Thery try to exploit the fame of a dead person to make money out of a cheap, uninspired, crappy game.

just disgusting.

Randy Weezner said...

mike would have liked to live out his sick disgusting life on it

Michaelangelo said...

Im cracking up at the very few trolls here. The jokes were imminent the moment you posted this.
Also, SHAMONNNAH!!!


Much love and $upport headed your way sir!
bookmarkmeplz.blogspot.com

LivingChaos said...

I call BS on "13 years and up".
Also, Michael Jackson's Moonwalker was the best arcade game ever.

Cory said...

No way... this has to be a hoax... right?

McGizzle said...

Well if they can make money from it... O_O

Oni said...

brb gunna molest children virtually! lawl

jaredkk said...

michael jackson nice

xypex said...

I'll quit my life to play this game 24/7.